ماساژ صورت و زیبایی

مزایای بیشماری را برای ماساژ صورت وجود دارد. از جمله زیبایی، احساس آرامش و کند شن روند پیری و چین و چروک پوست.

نوع غربی ماساژ صورت به عنوان یک درمان زیبایی یک نوآوری جدید در قرن بیستم است و به خصوص در اروپا خیلی طرفدار پیدا کرده است. بسیاری از ماساژ درمان‌های معروف اروپایی در آمریکا نیز مشغول کار و تعلیم می‌شوند.این شکل از ماساژ صورت بیشتر جنبه زیبایی دارد تا درمانی. فواید احتمالی ماساژ صورت به روش غربی‌ها این‌ها است: بهبود وضعیت پوست صورت و قدرت عضلات صورت، استراحت کردن و ریلکس شدن عضلات صورت و چشم، بهبود سردرد‌های تنشی و دردهای صورت، تخفیف استرس و اضطراب و ریلکس شدن کلی بدن از نظر فیزیکی و روانی.
در مواردی ماساژ صورت را نمی‌توان انجام داد. مثلا در بیمارانی که لنز تماسی به چشم دارند (باید لنزهایشان را در آورند)، اگر روی صورت زخم باز، جوش یا بریدگی وجود داشته باشد، پوست ملتهب یا دچار خون مردگی، بافت جوشگاهی اخیر وجود داشته باشد و بیماری که مبتلا به آکنه، پسویازیس یا اگزما روی صورت است. ماساژ صورت می‌تواند این مشکلات را تشدید کند. امروزه ماساژ صورت به سبک غربی به عنوان یک اقدام زیبایی، طرفداران زیادی بین خانم‌ها و بعضی آقایان پیدا کرده است و به این روش سعی می‌کنند وضعیت پوستشان را بهتر کنند یا حداقل آن را بهتر احساس کنند.
زیبایی
پوست درخشان و سالم یکی از مهم ترین ویژگی های زیبایی است. مهم نیست که پوست شما سفید سبزه یا زرد باشد مهم این است که این پوست درخشان باشد. درخشان بودن پوست باعث میشود شما شاداب به نظر برسید و این شادابی در رفتار شما و رفتار دیگران با شما تاثیر میگذارد.
احساس آرامش
تجربه و تحقیقات نشان داده که ماساژ صورت به طور باور نکردنی باعث تولید مرفین در بدن میشود و مرفین عامل اصلی احساس آرامش است. شاید به همین دلیل باشد که افراد از درمانگر ماساژور می خواهند وقت بیشتری روی صورت آنها بگذارند.
کند شن روند پیری و چین و چروک پوست
ماساژ گردش خون را تحریک خون و اکسیژن بیشتری را به صورت میرساند. همچنین به تولید کلاژن که باعث شاداب شدن و جلوگیری از چین و چروک است منجر میشود. چین و چروک در صورت از یک نقطه شروع شده و گسترش میابد که ماساژ شروع چین و چروک را به تاخیر می اندازد. علاوه بر این، چین و چروک در پیشانی اغلب ناشی از سفت کردن غیر ارادی عضلات است. ماساژ باعث شل شدن عضلات، و تشکیل چین و چروک های پیشانی را به تاخیر می اندازد.
نکته1
امروزه روش‌های گوناگونی برای بهبود وضعیت پوست و رفع چین و چروک‌ها وجود دارد. روش‌هایی شامل استفاده از داروهای فلج‌کننده عضلات و استفاده از مواد پرکننده مانند چربی خود فرد یا ژل‌ و لیزرهای متعدد است که باید به متخصصان پوست و مو و در مواردی که نیاز به جراحی برای مثال لیفتینگ صورت یا برداشتن پوست پلک باشد به متخصصان جراحی پلاستیک مراجعه نمایند. متاسفانه در کشور ما پزشکان عمومی ‌با عناوین پوست، مو و زیبایی و کلماتی مانند ویژه پوست و مو اقدام به انجام لیزر درمانی یا تزریقات بوتاکس یا ژل می‌نمایند که در بعضی موارد موجب ایجاد عوارض برگشت ناپذیری در افراد می‌شود.
نکته 2
بیشتر متخخصان در این اتفاق نظر دارند که باید مالیدن کرم بر صورت با ملایمت انجام شود تا از ایجاد کشیدگی‌های غیر ضروری مکرر در پوست ممانعت به عمل آید. زیرا این کار نتیجه ی عکس دارد و باعث چین و چروک میشود و فقط به مدت کوتاهی پوست را درخشان میکند

هشدار
ماساژ صورت و زیبایی جزء تخصصی ترین و سخت ترین انواع ماساژ است. این ماساژ بین 15 تا 25 دقیقه طول میکشد اما لازمه ی آن سالها آموزش، تمرین و مهارت در آناتومی و فیزیولوژی صورت و عضله و تمرکز بر روی انگشتان، فشار دست و شناخت انواع صورت است. در صورتی که مطمئن نیستید ماساژوری که انتخاب کردید دارای این توانایی ها است، از او ماساژ صورت نگیرید زیرا میتواند نتیجه معکوس یعنی پیری زودرس داشته باشد
در صورت داشتن جوش ، زخم و تورم تا زمان از بین رفتن این آثار از این ماساژ استفاده نکنید
خواص دیگر:
کاهش استرس
کاهش درد
خواب بهتر
روابط خوب
اعتماد به نفس

برچسب

مطالب مرتبط

0 دیدگاه در خصوص “ماساژ صورت و زیبایی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دسته بندی