مثبت فکر کنید تا تمرین بهتری داشته باشید

تاثیر تفکر مثبت بر تمرین و تناسب اندام

آیا هر روز به روبرو نگاه می‌کنید و به سراغ تمرینتان می‌روید، یا اینکه یک بهانه‌ی جدید پیدا می‌کنید که چرا خوش اندام نمی‌شوید؟ آیا دوست دارید بدن خوش اندام تری داشته باشید، بهتر تمرین کنید و در طول روز حس خوب تری داشته باشید؟ پس، مثبت فکر کنید!

یک آدم معمولی، در یک روز بطور میانگین ۶۰ هزار فکر مختلف به سرش می‌زند! پس اینکه چگونه فکر می‌کنید بسیار اهمیت دارد.تغییر مدل فکری‌تان به شما کمک خواهد کرد تا در تمریناتتان، جدی‌تر باشید، و بر موانع پیش رویتان غالب شوید.

مثبت‌اندیشی شما را راه می‌اندازد

این را تصور کنید: ۵ صبح است، و ساعت زنگدارتان هم خاموش. قرار نیست تا ساعت ۹ صبح کاری کنید، اما تنها شانس شما برای اینکه تمرین روزانه‌تان را انجام دهید، صبح زود است. زمستان هم هست، و هوا تاریک. و البته تخت شما هم خیلی گرم و نرم!

در کسری از ثانیه افکاری از ذهنتان رد خواهد شد. حالا نکته اینجاست که افکاری مثل «ارزشش رو داره»، «من یک انتخاب بیشتر ندارم، و اون هم اینه که ورزش کنم»، و «وقتی تمرینم تمام بشه، خیلی حس بهتری خواهم داشت» به شما انگیزه خواهند داد تا از تختتان بلند شوید، لباس‌های ورزشی‌تان را بپوشید و بیرون بزنید!

مثبت‌اندیشی کیفیت تمرینتان را بالا می‌برد

رفتن به باشگاه، عالیست. اما اینکه در طول تمرین چه کار می‌کنید، نتیجه را رقم می‌زند. تلاش‌هایم برای تمرین دو در دانشگاه را بخاطر دارم. ریه‌هایم درد می‌کرد، پاهایم سست شده بود، و جدا دوست داشتم که بی خیال شوم. برای متوقف کردن تلاش‌هایم بهانه‌های زیادی داشتم.

حریف تمرینی‌ام به من گفت: «سبک و قوی بدواین چند کلمه خیلی ساده و البته خیلی مؤثر بودند، و به من کمک کردند تا ادامه دهم.

افکار مثبت، می‌توانند شما در وسط یک تمرین سخت هل بدهند. می‌توانید عبارات کوتاهی همچون «قوی باش»، «زور بزن»، و«فقط یکی دیگه» را با خودتان تکرار کنید، تا کیفیت و سطح تلاشتان به مراتب افزایش پیدا کند.

مثبت‌اندیشی در غلبه بر موانع به شما کمک خواهد کرد

اصلاً مهم نیست که هدف شما در سلامتی و تناسب اندام چه باشد، بهرحال همه جا و همیشه موانعی وجود دارد. اگر چشم انداز و افکار مثبتی داشته باشید، به احتمال بیشتری می‌توانید این موانع را فتح کنید.

بعنوان مثال، اگر در حال تلاشید تا از شیرینی دوری کنید، اما یک نفر به شما چیزکیک تعارف کرده است (که اتفاقاً کیک مورد علاقه‌ی شما هم هست)، ندای درونتان دائماً بخور نخور می‌کند!

اگر فکر کنید که «یک تکه آنقدر هم مهم نیست، من ضعیفم» قطعاً آن کیک را خواهید خورد! حالا اگر اینچنین فکر کنید که «من قوی‌ام، قوی‌تر از آنکه وسوسه بشوم»، به احتمال خیلی زیادی آن کیک را نخواهید خورد. تفکر مثبت، در هر مدل مانعی به شما کمک خواهد کرد.

تفکر مثبت کاملاً مؤثر است، اما اگر با خودتان فکر می‌کنید که «احتمالا نتوانم هر فکری که سراغم می‌آید را کنترل کنم»، این ۳ مرحله را در روزهای خود انجام دهید:

جملاتی را انتخاب کنید که می‌توانید با آن‌ها ارتباط بگیرید

فقط به چند عبارت ساده احتیاج دارید که دائم با خود تکرارشان کنید. اما باید عباراتی را انتخاب کنید که برای شما معنی و مفهوم داشته باشد، نه الزاماً هر چیزی که شنیده یا خوانده‌اید. عبارات ساده‌ای که حاوی کلمه‌ی «من» هستند، مثل «من قوی و سرسختم»، یا «من می‌توانم»، کار را برایتان انجام خواهد داد.

تمرین کنید

تفکر مثبت، ناگهان در ذهن شما جاری نخواهد شد، باید تمرین کنید. هر روز لحظاتی را به این کار اختصاص دهید، مثلاً قبل از جلسات تمرینتان، یا پیش از شروع مراسمی که برای رژیم غذایی‌تان مشکل می‌سازد.

مراقب افکار منفی باشید

اگر افکار منفی در ذهنتان جوانه زد، آن‌ها را شناسایی کنید و بطور کامل آن‌ها را با افکار مثبت جایگزین کنید. فکر، توسط ذهن شما ساخته می‌شود و الزاماً همیشه صحیح نیست. مثلاً اگر مقداری از مسیر تمرینتان را طی کرده‌اید اما افکاری مثل «از عهده‌اش بر نمی‌آیم» به ذهنتان خطور کرده، آن‌ها را با «این یک تمرین چالش‌برانگیز است، من قوی‌ام و انجامش می‌دهم»، جایگزین کنید.

دوستان عزیز، به یاد داشته باشید که تفکر مثبت بر تمام زوایای زندگی شما تأثیر خواهد گذاشت، بر نگرش ذهنی‌تان، سطح انرژی‌تان و حتی سلامت کلی بدنتان!

برچسب

مطالب مرتبط

0 دیدگاه در خصوص “مثبت فکر کنید تا تمرین بهتری داشته باشید”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 9 =

دسته بندی