سوزاندن چه مقدار چربی در ماه لازم است تا به لاغری پایدار برسیم ؟

متخصصین رژیمهای لاغری حد مجاز کاستن از وزن را , بین 2 تا 4 کیلوگرم در ماه اعلام کردند و کاستن وزن بیش از این مقدار , سلامت آدمی را بشدت به خطر خواهد انداخت .

کاستن بیش از مقدار یاد شده و کم کردن از میزان چربی موجود در بدن , از میزان ذخیره پروتئینی عضلات (بافت عضلات) کم کرده و باعث به تحلیل رفتن بافت عضلات بدن میشود .

عضلات علاوه بر اینکه اندامهای شما را قادر به حرکت میکند , تناسب اندام را حفظ کرده و از بافتهای فعال بدن آدمی محسوب میشود که در طول روز و حتی در استراحت شبانه , با سوزاندن انرژیهای زائد بدن از تجمع چربیها در اطراف شکم و باسن جلوگیری کرده و روند چربی سوزی را به خوبی تشدید میکند .

اگر شما از وعده های غذایی خود در طول روز کم کنید , بدن به سراغ “بافت عضلات” رفته و از آنها تغذیه میکند و این بر خلاف باور غلطیست که مردم فکر میکنند اگه غذا نخورند , بدن “بافت چربی” را برای تولید انرژی میسوزاند .

برنامه و رژیم غذایی معقول و منطقی را برای خودتان تنظیم کنید و پرداختن به تمرینات نیمه سنگین و منظم در باشگاه های ورزشی را در دستور کار خود قرار دهید .

برای تحریک فرایند چربی سوزی و جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات در دوره های رژیم غذایی , 4 جلسه تمرین در هفته برای مبتدیان مناسب است .

تمرین با وزنه برای پیشگیری از تحلیل رفتن عضلات شما در دوران رژیم غذایی بسیار مهم میباشد . در صورت پایبند نبودن به رژیم غذایی , تمرینات با وزنه , هیچ کمکی به لاغر شدن شما نمیکند .

برای لاغر شدن و کم کردن چربی بدن و تناسب اندام باید در کنار رژیم غذایی و تمرینات با وزنه , از پیاده روی سریع ترجیحا در زمان ناشتا (قبل از صبحانه) بهره مند شوید . البته بعد از گرم کردن تدریجی بدن یعنی آروم آروم شروع به پیاده روی کنید .

متابولیسم را افزایش دهید :
برای بالا بردن شدت متابولیسم بدن , مصرف روزانه 6 وعده غذای کم حجم ایده آل است . مصرف پروتئین در هر وعده الزامیست و مصرف اندکی قند برای تسریع ریکاوری عضلات ضروریست و همچنین مصرف میوه و سبزیجات جهت حفظ سلامت بدن و کمک به روند چربی سوزی بسیار ضروریست .

مصرف 3 الی 4 استکان چای سبز تازه دم در روز , حدود 40 کالری انرژی میسوزاند . در صورت خسته شدن از رژیم غذایی خود , میتوانید هفته ای 1 بار , از هر غذاهایی که دوست دارید میل کنید و یا هر 1 ماه یکبار , 1 هفته هرچی دوست دارید میل کنید البته بغیر از غذاهای سرخ کردنی .

برچسب

مطالب مرتبط

0 دیدگاه در خصوص “سوزاندن چه مقدار چربی در ماه لازم است تا به لاغری پایدار برسیم ؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 13 =

دسته بندی