‏‎مرطوب کننده بسازید

‏‎مرطوب کننده
‏‎مرطوب کننده

چند نوع مرطوب کننده
‏‎چند برگ کاهو را 10 دقیقه بجوشانید، اجازه دهید سرد شود. آن را صاف کرده واین مایع را با پنبه به صورت تان بمالید

تقریبا همه به استفاده از مرطوب‌كننده نیاز دارند، چه برای پوست، چه برای مو، به خصوص در فصل زمستان كه به علت سردی هوا خشكی پوست و مو افزایش می‌یابد و پوست بیشتر به آبرسانی نیاز پیدا می‌كند. كرم‌های زیادی در بازار هستند كه ادعا دارند نیازهای پوست شما را برطرف می‌كنند ولی گاهی قیمت‌ بالای آنها جیب شما را حسابی خالی می‌كند. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید كرم‌های مورد نیاز خود را در خانه تهیه كنید و از لذت‌ ساختن ماسك و كرم خانگی بهره‌مند شوید. شما می‌توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از عوارض جانبی، از این كرم‌ها استفاده كنید چون هیچ ماده افزودنی‌ای در این كرم‌ها‌ی خانگی وجود ندارد و كاملا براساس نیازهای پوست شما ساخته شده است.

مرطوب‌كننده لب

مواد لازم: موم عسل،‌ روغن نارگیل، اسانس‌های معطر، یك كپسول ویتامین E و عسل

در یك كاسه كوچك یك قاشق غذاخوری موم عسل بریزید و سپس مواد درون یك كپسول ویتامین E و 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به آن اضافه كنید و ابتدا حدود 25 تا 30 ثانیه در مایكروفر حرارت دهید تا ذوب شود، اگر در این مدت ذوب نشد می‌توانید یك‌بار دیگر 25 تا 30 ثانیه درون مایكروفر بگذارید، بعد از ذوب و یكدست شدن این مخلوط 2 قطره از اسانس مورد علاقه‌تان مثل اسانس نعناع یا لیموی ترش یا اسطوخودوس را به آن اضافه كنید و در نهایت یك قاشق غذاخوری هم عسل افزوده و خوب مخلوط را به هم بزنید تا كاملا خنك شود. حالا مرطوب‌كننده شما آماده است و می‌توانید در یك ظرف دربسته آن را نگهداری كنید.

مرطوب‌كننده‌ای  برای انواع پوست‌ها

مواد لازم: 2 قاشق غذاخوری ماست، یك‌ونیم قاشق چای‌خوری عسل، نصف لیموترش، یك سفیده تخم‌مرغ

آب لیموترش را بگیرید، سپس سفیده تخم‌مرغ را آنقدر بزنید تا كاملا پف كند، حالا تمام این مواد را به خوبی مخلوط كنید و آنقدر هم بزنید كه به شكل كرم در بیاید، سپس این كرم را به صورت و گردن‌تان بمالید و حدود 10 تا 15 دقیقه صبر كنید و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

مرطوب‌كننده عمیق

مواد لازم: یك قاشق غذاخوری عسل، یك قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یك قاشق چای‌خوری آبلیمو

این مواد را به خوبی با هم مخلوط كنید سپس به پوست بمالید و بگذارید حداقل 30 دقیقه روی پوست‌تان بماند، اگر صبر كنید كه این كرم تا چندین ساعت روی پوست‌تان بماند تاثیر بیشتری می‌گذارد؛ سپس با آب گرم صورت‌تان را بشویید. این كرم برای پوست‌های خیلی خشك بسیار مناسب است. باقیمانده این مخلوط را می‌توانید تا چندین روز در یخچال نگهداری كنید.

مرطوب‌كننده پروتئینه

مواد لازم:  یك زرده تخم‌مرغ، یك فنجان شیر

 زرده تخم‌مرغ را با شیر مخلوط كنید و خوب هم بزنید تا حالت چسبی پیدا كند. این مخلوط را در یك شیشه بریزید. می‌توانید آن را برای مدتی طولانی در یخچال قرار دهید.

نرم‌كننده و مرطوب‌كننده‌  پاها

مواد لازم: روغن كنجد، موم عسل، اسانس نعناع، اسانس لیموترش

درون یك قابلمه آب بریزید و روی اجاق بگذارید تا گرم شود سپس در یك قابلمه یا ظرف كوچك‌تر 3 قاشق غذاخوری روغن كنجد بریزید و داخل این آب بگذارید تا به‌طور غیرمستقیم حرارت ببیند، بعد از چند دقیقه كه روغن گرم شد، كمتر از 2 قاشق غذاخوری موم عسل به آن اضافه كنید و همچنان به‌طور ملایم به این مخلوط حرارت دهید. صبر كنید تا موم كاملا درون روغن ذوب شود، سپس از روی حرارت بردارید و چند دقیقه زمان دهید تا مخلوط كمی خنك شود سپس در یك ظرف دربسته یك قطره اسانس لیموترش و 10قطره اسانس نعناع بریزید و بعد رویش این مخلوط را افزوده و شیشه را تكان دهید تا حسابی با هم مخلوط شوند. اگر پوست شما نرمال است توصیه می‌كنیم مقدار كمی از این مخلوط را قبل از خواب شبانه به پاهای‌تان بمالید و بگذارید تا صبح بماند، اگر پوست شما خیلی خشك است یك لایه ضخیم از این مخلوط را روی پاها بمالید، جوراب بپوشید و بگذارید تمام طول شب روی پاهای‌تان بماند.

ماسك مرطوب‌كننده

مواد لازم:  آووكادو، تخم‌مرغ، سركه سیب، چنگال

یك آووكادو تازه را به 4قسمت مساوی تقسیم كنید و یك قسمت را به خوبی در كاسه بكوبید، سپس با استفاده از یك چنگال این میوه كوبیده شده را بزنید تا به شكل چسب درآید. سپس زرده و سفیده یك تخم‌مرغ را از هم جدا كرده و فقط زرده را به آووكادوی كوبیده‌شده، اضافه كنید. بعد به این مخلوط یك تا 2 قاشق غذاخوری سركه سیب اضافه كنید و مخلوط را خوب هم بزنید تا كاملا به شكل چسبی نرم شود. حالا با دست‌هایتان لایه‌ای نازك از این مخلوط چسبی‌شكل را روی صورت‌تان بمالید؛ بهتر است این ماسك را زیر چشم و ابرو نمالید. حدود 15 تا 20 دقیقه صبر كنید تا ماسك روی صورت‌تان بماند یعنی تا زمانی كه ماسك كاملا روی پوست خشك شود، حالا با آب گرم صورت را آب بكشید.

مرطوب‌كننده‌  پوست‌های حساس

مواد لازم: یك فنجان روغن بادام، نصف فنجان موم عسل، 3كپسول ویتامین E، چند قطره از اسانس مورد علاقه

روغن و موم عسل را در یك ‌تابه بریزید و با حرارت خیلی كم آن را گرم كنید تا موم عسل آب شود، در این هنگام تابه را از روی اجاق بردارید و به سرعت این مخلوط را هم بزنید تا خنك شود، سپس كپسول‌های ویتامین E را باز كنید و درون مخلوط بریزید و یكی از اسانس‌های مورد علاقه‌تان مثل اسانس اسطوخودوس یا نعناع را به مخلوط اضافه كنید و خوب هم بزنید تا حالت كرمی پیدا كند، شما می‌توانید این كرم را در یك شیشه تمیز تا چند روز نگهداری كنید.

مرطوب‌كننده  ضدچروك

مواد لازم: یك خیار كوچك، آبلیمو، 2 قاشق غذاخوری روغن بادام یا روغن زیتون

پوست خیار را بكنید و آن را خرد كنید، سپس در مخلوط‌كن بریزید و مواد دیگر را نیز به آن اضافه كنید و آنقدر هم بزنید تا كاملا یكدست و نرم شود، سپس به پوست‌تان بمالید و حداقل 30 دقیقه صبر كنید، بعد با آب گرم صورت‌تان را بشویید. صبر كنید این كرم تا چند ساعت روی پوست‌تان بماند، در این صورت اثر بیشتری خواهد داشت. باقیمانده این مخلوط را تا 3 روز می‌توانید در یخچال نگهداری كنید.

مرطوب‌كننده پوست چرب

مواد لازم: یك قاشق غذاخوری روغن زیتون، یك قاشق چای‌خوری آبلیمو، یك سفیده تخم‌مرغ

این مواد را با هم مخلوط كنید و آنقدر هم بزنید تا كف كند. مخلوط را به صورت و گردن‌تان بمالید و حدود 10 تا 15 دقیقه صبر كنید و سپس با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

برچسب

مطالب مرتبط

0 دیدگاه در خصوص “‏‎مرطوب کننده بسازید”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

دسته بندی