راهنمای ۲۰۱۶ برای استفاده از روغن‌های برنزه‌کننده

یکی از مزایای تابستان برای افرادی که به برنزه‌کردن پوست علاقه دارند حمام آفتاب است. بسیاری از زنان و مردان از برنزه‌کردن پوست خود لذت می‌برند و به ویژه آنهایی که از طرفداران فشن و مد هستند تمایل دارند با تیره‌کردن پوست بر گیرایی و جذابیت‌شان بیفزایند.

این افراد برای برنزه شدن روش حمام آفتاب یا استفاده از دستگاه‌های سولاریوم را انتخاب می‌کنند. در حالی که حمام آفتاب خطر و ضرر کمتری نسبت به دستگاه سولاریوم دارد اما با استفاده از روغن‌های برنزه‌کننده می‌توان زودتر پوست را تیره کرد و در نتیجه خطر کمتری متوجه فرد می‌شود.

اگرچه این محصول و کرم‌ها و لوسیون‌های تیره‌کننده پوست نیز در صورت استفاده زیاد و افراطی می توانند برای بدن ضرر داشته باشند اما در مجموع خطر آنها به مراتب کمتر است.

اگر می‌خواهید بدون بروز علائمی چون خشکی و خارش پوست، تغییر رنگ غیرعادی یا آفتاب سوختگی شدید و دردناک بهترین روش برنزه کردن پوست را انتخاب کنید به شما استفاده از روغن‌های برنزه‌کننده را پیشنهاد می‌کنیم.

روغن برنزه‌کننده جزو محصولات زیبایی است که پیش از فرآیند برنزه‌کردن با آفتاب یا دستگاه، پوست را به آن آغشته می‌کنند؛ چون قرار گرفتن در معرض پرتوهای فرابنفش چه تشعشعات خورشیدی باشد چه اشعه سولاریوم می‌تواند رنگ پوست را تیره کند اما در عین حال به آن آسیب وارد می‌کند.

اما روغن برنزه‌کننده نه تنها کمک می‌کند که پوست شما و تیره و براق‌تر به نظر برسد بلکه آن را مرطوب نگه می‌دارد و از آن در برابر پوست پوست شدن و خشکی که می‌تواند موجب خارش و ناراحتی شود حفاظت می‌کند. بسیاری از این روغن‌ها در عین حال حاوی ترکیبات ضدآفتاب نیز هستند که مضرترین تشعشعات را فیلتر می‌کنند و در نتیجه می‌توانید فرایند ایمن‌تر و سالم‌تری را برای برنزه کردن را تجربه کنید.

برای تهیه روغن برنزه‌کننده حتما یک محصول باکیفیت را انتخاب و البته در انتخاب نوع آن نیز دقت کنید. این محصول دو نوع دارد که شامل روغن‌های مخصوص فضای سرپوشیده برای مواقع استفاده از تخت‌های سولاریوم، همچنین روغن‌های مخصوص فضای باز برای مواقع آفتاب گرفتن است؛ بنابراین برای هر موقعیت باید روغن مناسب آن را تهیه کنید.

برای همه کسانی که عاشق برنزه‌کردن هستند چه آنهایی که تازه این کار را شروع کرده‌اند و چه کسانی که چندین بار تجربه آن را دارند چند نکته مهم آرایشی زیر را توصیه می کنیم:

۱- یک شب قبل از برنزه‌کردن، روی دست‌ها، آرنج‌ها، زانوها، پاها و پشت قوزک پا را به مرطوب کننده حاوی آلوئه‌ورا آغشته کنید؛ چون این نقاط از بدن بیش از همه دچار خشکی می‌شوند.

۲ – هرگز قبل از برنزه‌کردن موهای بدن را از ریشه درنیاورید؛ چون این کار موجب بازشدن منافذ و خال خال شدن پوست می‌شود.

۳ – صبح روزی که قصد دارید برنزه کنید تمام بدن را به طور کامل از سلول‌های مرده پاکسازی کنید؛ به ویژه روی نقاطی چون زانوها،‌ قوزک پا،‌ استخوان ترقوه و دست‌ها و پاها متمرکز شوید و عصر همان روز عمل برنزه کردن را انجام دهید.

۴- چند روز قبل از برنزه‌کردن از محصولات چرب و روغنی روی پوست استفاده نکنید؛ چون ممکن است رد آنها روی پوست باقی بماند و در نتیجه موجب شود پوست پس از تیره‌کردن خط خط به نظر برسد.

۵- قبل از برنزه‌کردن، تمام آثار دئودورانت،‌ ادکلن و آرایش را از روی پوست پاک کنید و بدنتان را مرطوب نکنید.

۶ – شناکردن به خاطر سطح کلر موجود در استخر باعث می‌شود رنگ پوست پس از برنزه‌کردن سریع‌تر روشن ‌شود و به حالت اول بازگردد؛ بنابراین اگر می‌توانید از استخر رفتن پرهیز کنید.

برچسب

مطالب مرتبط

0 دیدگاه در خصوص “راهنمای ۲۰۱۶ برای استفاده از روغن‌های برنزه‌کننده”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + نوزده =

دسته بندی