رژیم میوه های تابستانه

میوه های تابستانه
میوه های تابستانه
تابستان است و میوه‌های تابستانه آبدار و شیرین و رنگارنگ فراوان دارد. میوه‌های پر از قندی که شاید در هیچ فصل دیگری نتوانید مشابه آنها را در شیرینی پیدا کنید. اما این به معنی چاقی و اضافه وزن تحمیلی در تابستان نیست.

هندوانه، طالبی، خربزه:

این صیفی‌جات خنک و آبدار و شیرین، برخلاف چیزی که مردم تصور می‌کنند، جزو میوه‌های کم کالری به حساب می‌آیند. درنتیجه می‌توانید با خیال راحت تابستان‌تان را با خوردن این صیفی‌جات بگذرانید و دلهره چاق شدن نداشته باشید.

هر ۱۰۰ گرم از هندوانه ۲۵ کیلوکالری انرژی دارد و این رقم در خربزه و طالبی برای همین وزن، به ۲۳ کیلوکالری می‌رسد. قند این میوه‌ها از نوع فروکتوز است که زود هضم می‌شود و حتی برای افراد دیابتی هم خطرناک نیست.

هندوانه رسیده ویتامین‌های B، B2، PP و C هم دارد و در آن مقادیر کمی بتاکاروتن، پکتین، اسید فولیک، ناتوریم، فریوم، فسفر و کلسیم موجود است.

طالبی هم منبع خوبی از ویتامین A است و پتاسیم، اسید فولیک، فیبر، منیزیم، ید و ویتامین های B6 بالایی دارد. خربزه هم به جز تاثیری که بر لاغری دارد، سرشار از ویتامین A و C است و کلسیم و آهن بالایی دارد.

خیار:

خیار بوته‌ای که در مردادماه بار می‌دهد، با داشتن ۵کالری در ۱۰۰گرم، یک میوه کم کالری تابستانی محسوب می‌شود که در رژیم‌های لاغری خوردن آن آزاد است. به خصوص اگر با آب لیموترش خورده شود، می‌تواند چربی سوز خوبی در وعده صبحانه شما باشد.

انبه:

در هر ۱۰۰ گرم انبه ۵۵تا ۷۰کیلو کالری وجود دارد اما جزو میوه‌های دارای کالری منفی به حساب می‌آید. یعنی فرایند هضم و جذب آن بیشتر از میزان کالری دریافتی شما انرژی می‌طلبد. به همین دلیل، اگر نگران چاق‌کنندگی میوه‌های تابستانی هستید لازم نیست انبه را در لیست سیاه خود قرار دهید.

آلبالو:

آلبالو میوه‌ای کم کالری و سرشار از ویتامین C است. آلبالو در هر ۱۰۰ گرم حدود ۲۰ کیلو کالری دارد و برخلاف گیلاس که در ۱۰۰ گرمش ۷۶ کیلو کالری وجود دارد، یک میوه لاغر کننده به حساب می‌آید. به خصوص اگر در وعده صبحانه مصرف شود.

ویتامین C دارها:

مرکبات بهترین منابع ویتامین C هستند اما به جز آنها، توت فرنگی، انبه، آناناس و کیوی و هندوانه هم منابع خوبی از ویتامین C هستند. کسانی که روزانه مقادیر بیشتری از ویتامین C مصرف می‌کنند، کمر و پشت باریک‌تری دارند. آنها در انجام ورزش‌های هوازی هم ۲۵ درصد بیش از دیگران چربی می‌سوزانند.

یک فنجان آناناس تازه ۲۵ میلی‌گرم ویتامین C و ۱۰۰گرم آن ۴۵کیلوکالری دارد که البته نسبت به هندوانه و خربزه و طالبی میوه پرکالری‌تری به حساب می‌آید اما جزو کالری منفی‌ها به حساب می‌آید. توت فرنگی هم که در هر ۱۰۰گرم آن ۳۵کیلو کالری وجود دارد، جزو میوه‌های غنی از ویتامین C است که با خوردن ۸ عدد از آن می‌توانید ۴۰ درصد نیاز روزانه‌تان به این ویتامین را برطرف کنید.

میوه‌های ممنوعه تابستان

اگر رژیم لاغری دارید،هلو، شلیل، آلو زرد، انگور و گلابی جزو میوه‌های ممنوعه برای رژیم لاغری محسوب میشود. هر عدد شلیل حدود ۵۰ کالری دارد، هر عدد آلود زرد ۷۵ کالری و هر عدد هلو ۶۰ کالری دارد. در ۱۰۰ گرم انگور ۸۰ کالری و در همین میزان گلابی هم ۶۰۰ کالری وجود دارد. درنتیجه برای چاق‌تر نشدن در روزهای تابستان دور این میوه ها را خط بکشید.

برچسب

مطالب مرتبط

0 دیدگاه در خصوص “رژیم میوه های تابستانه”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 17 =

دسته بندی