مواد غذایی طلایی برای ورزشکاران

تغذیه ورزشکاران
تغذیه ورزشکاران

تغذیه ورزشکاران

ماهی:به علت بالا بودن میزان پروتئین کلسیم،ید،اسید چرب اشباع نشده امگا ۳ و ویتامین D
.
روغن زیتون و کانولا : به دلیل دارا بودن اسید چرب اشباع نشده و ویتامینE
.
سبوس غلات: به خصوص جو، به دلیل بالا بودن منیزیم، میزان فیبر ،ویتامین B و پتاسیم
.
جوانه غلات:به خصوص جو، به دلیل بالا بودن میزان پروتئین، منیزیم، پتاسیم، ویتامین B و اسید فولیک
.
پنیر و کشک: به دلیل بالا بودن میزان پروتئین و کلسیم.
.
سفیده تخم مرغ: به دلیل بالا بودن پروتئین کامل.
.
سویا: به دلیل پروتئین بالا،داشتن اسید چرب اشباع نشده،فیبر محلول در آب، کلسیم و پتاسیم.
.
عدس، لوبیا و بادام زمینی: به دلیل بالا بودن میزان پروتئین،آهن و کلسیم.
.
گردو: به دلیل بالا بودن میزان پروتئین و داشتن اسید چرب اشباع نشده.
.
ویتامین C،آهن و جعفری: به دلیل بالا بودن میزان کلسیم و ویتامین A و پتاسیم.

برچسب

مطالب مرتبط

0 دیدگاه در خصوص “مواد غذایی طلایی برای ورزشکاران”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 2 =

دسته بندی