یک رژیم زیبایی جامع برای هر نوع پوست

هیچ محدودیتی در انجام کارهای مختلف برای داشتن یک پوست عالی وجود ندارد. اما شما می توانید برای داشتن پوستی عالی از موادی استفاده کنید که در یخچال و کابینت منزلتان وجود دارد. برای این منظور باید نوع پوست خود را بشناسید و به دنبال غذاها و مکمل هایی باشید که پوستتان به آن نیاز دارد. در ادامه با انواع مختلف پوست و بهترین رژیم برای هر کدام آشنا می شوید.

پوست معمولی:

پوست معمولی، نرم، عاری از آکنه و معمولا دارای آب کافی است. این نوع پوست اغلب حفره های بزرگی ندارد و در آن روغن اضافی و نواحی بدون آب دیده نمی شود. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید و نوع پوستتان معمولی باشد، بهترین روش برای مراقبت از آن متعادل نگه داشتن رطوبت، حفظ و نگهداری تولید کلاژن و کاهش التهاب است. البته زیاد هم نباید پوست خود را رها کنید. مطمئن شوید که از رژیم غذایی حاوی مواد ضد التهابی استفاده می کنید. یک اصل کلیدی در مورد رژیم غذایی ضد التهابی پایین آوردن مصرف لبنیات و گلوتن، کاهش مصرف شکر و اضافه کردن چربی های سالم همچون اسید چرب امگا ۳ ، روغن زیتون و زوغن نارگیل است. دنبال کردن این اصول غذایی به شما کمک می کند، پوستی سالم و شاداب داشته باشید. برای اینکه به زیبایی خود بیفزایید، استفاده از مکمل های حاوی امگا ۳ نیز مفید خواهد بود. چربی های اضافی از جمله روغن گل مغربی و روغن گل گاوزبان ، اسید گاما لینولئیک مورد نیاز پوست را فراهم می کند و همین امر موجب می شود پوستی سالم داشته باشید. سعی کنید روزانه ۲ گرم اسید چرب امگا ۳ و ۵۰۰ میلی گرم اسید گاما لینولئیک مصرف کنید.

پوست ترکیبی:

پوست ترکیبی معمولا دارای نواحی معمولی و نواحی است که در آن روغن اضافی بر روی پوست صورت دیده می شود و آب کافی نیز در آن وجود ندارد. در اینگونه پوست ها حفره های قابل مشاهده اندکی وجود دارد. هدف نهایی پوست ترکیبی این است که تعادل PH پوست حفظ شود، چربی اضافی از آن گرفته شود و رطوبت مورد نیاز پوست تامین گردد. بیشتر محصولات متعادل کننده PH صورت برای این نوع پوست عالی خواهند بود اما غذا نیز نقش بسیار مهمی در سلامت و شادابی آن بازی می کند. بهتر است روزانه از سرکه سیب استفاده کنید تا تعادل PH به خوبی انجام شود. استفاده از مواد سبز نیز به شدت توصیه می گردد. اسموتی های سبز و مصرف سبزیجاتی که دارای برگ های سبز هستند می تواند فیبر، آنتی اکسیدان و کلروفیل مورد نیاز بدن را فراهم کند و در عین حال PH را تنظیم نماید و با افزایش اکسیژن سموم اضافی را دفع نماید. سعی کنید روزانه یک اسموتی سبز در رژیم غذایی خود داشته باشید. بعد از مدتی متوجه بهبودهای حاصل بر روی پوست صورت خود خواهید شد. قانون استفاده از مکمل ها نیز همانند قانونی است که برای پوست های معمولی ذکر کردیم. سعی کنید روزانه از پروبیوتیک استفاده کنید تا به فرآیند هضم کمک کند و PH را متعادل نگه دارد. استفاده از کلروفیل یا مکمل های سبز همچون جلبک یا اسپیرولینا برای پوست ترکیبی عالی است.

پوست چرب:

حفره های بزرگ، آکنه و ناحیه تی (تی زون) نرم، برخی از چالش های موجود بر روی پوست چرب است. شاید پوست چرب به خاطر وجود مشکلات سیستم گوارشی باشد. برخی از پزشکان قدیمی معتقد بودند که آکنه یا اگزمای پوستی به خاطر شرایط مبتنی بر گرماست که از روده و دستگاه گوارش بدن حاصل می شود. پاکسازی رژیم غذایی با اجتناب از خوردن غذاهایی که دیر هضم هستند می تواند بسیار مفید باشد. سعی کنید لبنیات و شکر را کمتر کنید و روزانه ۴۰ گرم فیبر از سبزیجات و میوه ها دریافت نمایید. نوشیدن یک فنجان چای قاصدک که یک پاک کننده کبد است می تواند موثر باشد. در عرض سه هفته متوجه تفاوت های ایجاد شده بر روی پوست خود خواهید شد. پروبیوتیک نقش بسیار مهمی در پوست چرب بازی می کند و می تواند سیستم گوارشی را حمایت کند و PH را متعادل نگه دارد. بعد از هر وعده غذایی آنزیم های گوارشی را دریافت نمایید.

پوست خشک: 

پوست خشک مستعد ایجاد چین و چروک و سایر موارد است. این پوست به آسانی آب خود را از دست می دهد و نگهداری و مراقبت از آن یک چالش بزرگ محسوب می شود. برای اینکه پوست شادابی داشته باشید باید کلاژن، رطوبت و چربی سالم را به آن اضافه کنید. یک رژیم غذایی با چربی های سالم و پروتئین برای این نوع پوست بسیار ضروری است. هدف نهایی برای این پوست، اضافه کردن کلاژن، رطوبت و چربی سالم است. رژیم غذایی حاوی چربی و پروتئین به پوست خشک کمک خواهد کرد و موانع پوستی را ضخیم تر می کند. مصرف نصف قاشق چایخوری از روغن کرمانشاهی یا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون می تواند رطوبت مورد نیاز پوست را تامین نماید. سعی کنید روزانه مقدار زیادی آب بنوشید تا رطوبت پوست تامین شود. بهبود مصرف پروتئین از ایجاد چین و چروک های اضافی بر روی پوست جلوگیری می کند. پروتئین های با کیفیت را از منابع مختلفی همچون گوشت، عدس، آجیل و دانه ها دریافت کنید و مطمئن شوید روزانه ۵۰ گرم پروتئین مصرف می کنید. استفاده روزانه ۲ گرم از اسیدهای چرب امگا ۳ برای پوست های خشک می تواند مفید باشد. دنبال کردن این قوانین رژیمی برای هر نوع پوست می تواند به شما کمک کند پوستی سالم و شاداب داشته باشید.

برچسب

مطالب مرتبط

0 دیدگاه در خصوص “یک رژیم زیبایی جامع برای هر نوع پوست”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 10 =

دسته بندی