پوستی روشن در 20 دقیقه با ماسک سدر

سدر
سدر درختی است، ارتفاع آن تا ۱۰ متر می‌رسد. این درخت خاردار و دارای ساقه‌ای به رنگ سفید است. این گیاه در ایران سدر یا کنار در زبان عربی به آن سدر می‌گویند. در برخی کشورها، میوه این درخت را می‌خورند، ولی برگ‌های آن را خشک و پودر کرده و از این پودر برای شستشوی بدن و مو استفاده می‌کنند.

برگ‌های این گیاه حاوی تانن و مملو از استرول‌های گیاهی، همچون پتاسیتوسترول، بتاسیتوسترول گلوکزید و ساپونین ابلین لاکتون هستند. ساپونین موجود در برگ سدر موجب کف‌کنندگی می‌شود و همانطور که می‌دانید، ابلین لاکتون از جمله ساپونین‌های استروئیدی است که در تهیه هورمون‌های استروئیدی به کار می‌رود. میوه تخم‌مرغی شکل و زردرنگ آن خوراکی است و طعمی ترش و مطبوع دارد. از میوه‌های خنک و تقریباً شبیه زالزالک است.

میوه گیاه سدر دارای تانن، صمغ و ویتامین‌های A,B,C است و سینه را نرم می‌کند و عطش را فرو می‌‌نشاند و برای سلامت صفرا مفید است. آب میوه این گیاه بازکننده معده است و باکتری‌های آن را از بین می‌برد. میوه خشک و پودر شده نیز به درمان اسهال و زخم معده کمک می‌کند. مغز دانه‌های میوه این گیاه، تب را پایین می‌آورد و حرارت صفرا را کاهش می‌دهد و برای درمان حصبه مفید است.

هسته‌های این میوه را بکوبید و به عنوان ضماد روی شکستگی‌ها قرار دهید و تأثیر آن را در تقویت استخوان‌ها مشاهده کنید. مالیدن ضماد به برگ سدر عضلات پاهای کودکان بازیگوش، خستگی را رفع می‌کند. قبل از پیدایش صابون، مردم بدن خود را با برگ این گیاه شستشو می‌دادند، این گیاه در بهبود بثورات و زخم‌های پوستی و رفع چرک بدن و تقویت مو و جلوگیری از ریزش و تقویت اعصاب و از بین بردن شپش و شپشک بسیار مفید است و جوشانده برگ‌های تازه و خشک آن، ورم و آماس پوست را درمان و از خونریزی معده و اسهال پیشگیری می‌کند.

همچنین خاصیت تصفیه‌کنندگی دارد و خون و اخلاط مختلف بدن، به خصوص صفرا را پاکسازی می‌کند. این گیاه ضدقارچ و در درمان بیماری‌های قارچی مفید است موجب تقویت و افزایش رشد موها می‌شود.

سدر، حالت‌دهنده مو است و برای ترمیم زخم‌ها و ضدعفونی‌چرک‌های پوستی به کار می‌رود. رنگ پوست را نیز شفاف و باز می‌کند. در ضمن، مسکن قوی و ضدانگل است و خاصیت خنک‌کنندگی دارد.

با استفاده از ماسک سدر روی پوست خود میتوانید در کوتاهترین زمان پوستی روشن داشته باشید و صورت خود را برای آرایش آماده کنید.

اگر استفاده از آن را تا 40 روز ادامه دهید لک و آکنه های سطحی پوستتان از بین خواهد رفت.

مواد لازم برای تهیه ماسک:

  • سدر (نصف قاشق غذاخوری)
  • ماست کم چرب(1 قاشق غذاخوری)
  • جوش شیرین(به مقدار خیلی کم)

طرز تهیه:

کلیه مواد را با هم مخلوط کنید تا به حالت خمیری تبدیل شود.مواد را روی پوست به جز اطراف چشم مالیده و 20 دقیقه فرصت استراحت دهید.سپس با آب سرد آب بکشید.امکان دارد پوستتان بعد از استفاده حالت کشیدگی پیدا کند که میتوانید از آب رسان اسفاده کنید.

اگر پوست خشکی دارید روغن زیتون بهترین گزینه است که میتوان اندکی از آن را به مواد اضافه کرد.

 

 

برچسب

مطالب مرتبط

0 دیدگاه در خصوص “پوستی روشن در 20 دقیقه با ماسک سدر”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + چهار =

دسته بندی