مهم ترین خوراکی های چربی سوز دنیا

گاهی اوقات برخی از افراد دوست ندارند خیلی ورزش کنند و بیشتر می خواهند با استفاده از غذاهای جایگزین میزان زیادی وزن را کم کنند. در ادامه به برخی از این جایگزین ها اشاره می کنیم.


● آب
آب به طور طبیعی جلوی گرسنگی را می گیرد. تحقیقات فراوانی نشان داده نوشیدن آب فراوان، به کاهش سریع تر وزنتان کمک می کند. طبق بررسی های محققان آلمانی با خوردن روزانه ۴۸۱ گرم آب، متابولیسم بدن ۳۰ درصد افزایش می یابد: در ضمن نوشیدن آب جلوی گرسنگی را هم می گیرد و تا حدی سیرکننده است.

● چای سبز
به جای اینکه معتاد به مصرف چای سیاه و قهوه به دلیل کافئین بالا شوید، چای سبز بنوشید. تحقیقات نشان داده است مصرف چای سبز متابولیسم بدن را افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند.این نوشیدنی پر فایده خواص ضد سرطانی دارد و جلوی ناراحتی های قلبی عروقی را می گیرد.

● شیر
تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده کلسیم به کاهش وزن کمک می کند. البته هنگام خرید لبنیات باید این نکته را مدنظر بگیرید که لبنیات کم چرب تهیه کنید.

● سوپ
سوپ، پیش غذا یا عصرانه خوبی است. طبق بررسی های پژوهشگران دانشگاه Pennstate افرادی که به عنوان پیش غذا سوپ می خورند ۱۰۰کالری کمتر در روز مصرف می کنند و وزن کم می کنند.

● غلات کامل
متخصصان توصیه می کنند به جای نان سفید و برنج سفید فیبر بیشتری مصرف کنید و غلات کامل را در برنامه غذایی خود بگنجانید. غلات کامل احساس سیری را القا می کنند. درحالی که غلات تصفیه شده حاوی قند بوده و گرسنه می کنند. غلات کامل متابولیسم را بهبود می بخشند و زمان هضم و جذب مواد غذایی را افزایش می دهند.

● گوشت مرغ
تحقیقات فراوانی نشان داده است مصرف پروتئین بالا می تواند به کاهش چربی و افزایش بافت ماهیچه ای کمک کند. مصرف ۸۵ گرم گوشت مرغ بدون پوست حاوی ۱۲۰کالری، ۲۶گرم پروتئین و یک گرم چربی است.

● گریپ فروت
تمامی منابع ویتامین C می تواند میزان ترشح انسولین را کاهش می دهد و سبب کاهش وزن شود. البته اگر دارو مصرف می کنید در رابطه با مصرف همزمان آن با مرکبات با پزشک خود مشورت کنید. زیرا گاهی این مواد بر هم تاثیر منفی می گذارند.

● دارچین
یک چهارم قاشق غذا خوری از دارچین در غذاهای خود استفاده کنید و در بشقاب غذای خود بریزید . یا می توانید هر صبح کمی از دارچین را بر روی صبحانه خود اضافه کنید تا از همان ابتدای صبح سوخت و ساز بدن خود را بالا ببرید . البته دارچین برای افرادی که دارای دیابت هستند نیز بسیار مفید است .

● گردو و بادام
راز بادام و گردو و چربی های مفید است که دارند. حقیقات نشان دهنده مفید بودن آجیل ها به ازای میزان فیبر، پروتئین و چربی های مفید آنهاست. این مواد موجب افزایش میزان حساسیت بدن به انسولین می شود و به کاهش وزن کمک می کند. گردو یکی از بهترین مواد غذایی دارای اسیدهای چرب امگا 3 است و بادام ها دارای فواید زیادی ازجمله داشتن کلسیم و استخوان سازی هستند.

● ماهی قزل آلا

راز لاغری آن امگا 3 فراوان است. خوردن چربی در هنگامی که سعی می کنید کاهش وزن داشته باشید به نظر دیوانگی است اما براساس تحقیقات مجله تغذیه انگلیس، مصرف زیاد اسیدهای چرب امگا 3 که در ماهی های دارای چربی مانند قزل آلا وجود دارند می تواند مانند چیزی باشد که دکتر به شما تجویز می کند. ایرن مونرو محقق دانشگاه نیوکاسل استرالیا می گوید اگرچه مکانیزم دقیق این مسیر ناشناخته است اما اسیدهای چرب امگا 3 موجب کاهش توده های چربی می شوند. تحقیقات دیگر نشان می دهد دو ساعت بعد از خوردن ماهی های چرب و بعد از مصرف امگا 2 احساس گرسنگی کمتر و رضایت بیشتری خواهید داشت. بنابراین بهتر است که حداقل دوبار در هفته از ماهی های چرب مانند قزل آلا استفاده کنید.

برچسب

مطالب مرتبط

0 دیدگاه در خصوص “مهم ترین خوراکی های چربی سوز دنیا”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − چهار =

دسته بندی