رنگهای طبیعی برای سلامت مو

رنگ موی طبیعی قهوه ای تیره

یک قاشق چای خوری چای را در 200 میلی لیتر آب بجوشانید تا مقدار آن به نصف برسد سپس چای صاف شده، یک فنجان پودر حنا، یک قاشق چای خوری پودر انگور خشک شده و دو قاشق چای خوری روغن نارگیل(یا زیتون) را با هم مخلوط کنید و بگذارید یک شب در ظرفی آهنی بماند. صبح مقداری پودر گل میخک به آن اضافه کنید و به موی سر خود بمالید و بعد یک یا دو ساعت آن را بشویید.

پودر پوست گردو، پودر زاج، پودر حنا، زرده تخم مرغ و آب را مخلوط کنید تا حالت خمیری شکل پیدا کند. خمیر را روی موها ی تان بمالید و 40 دقیقه صبر کنید و بعد آن را آبکشی کنید.

• آب دو عدد لیموترش، یک قاشق غذاخوری حنا، یک قاشق غذاخوری پودر قهوه و یک لیوان آب جوش را مخلوط کنید و به مدت پنج دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید تا حالت خمیر نرم به خود بگیرد. مواد را از روی حرارت بردارید و بعد از نیم ساعت یک عدد زرده تخم مرغ به آن اضافه کنید. موهای خود را با یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم ماساژ دهید و بعد مواد را به آن بمالید. یک ساعت و نیم بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید. اگر چند بار این عمل را تکرار کنید رنگ آن خیلی روشن می شود.

رنگ موی طبیعی قهوه ای  روشن

سه قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو، دو قاشق غذاخوری حنا و یک قاشق غذاخوری وسمه را مخلوط کنید و به مو بمالید. بعد از دو ساعت موهای تان را آبکشی کنید.

دو قاشق غذاخوری حنا، سه قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری پودر کاکائوو یک قاشق غذاخوری وسمه را با مقداری آب خمیر کنید و روی سر بمالید. اجازه دهید دو ساعت بماند و بعد آن را بشویید.

30 گرم بابونه را در آب بجوشانید و با 15 گرم حنا (یا روناس)، 30 گرم قهوه و 20 گرم اقطی مخلوط کنید و به موهای خود بمالید. بعد از دو ساعت آن را بشویید.

رنگ موی سرخ جذاب

حنا را با آب یا عرق بهارنارنج خمیر کنید. بعد از چند ساعت، کمی آب به آن اضافه کرده و به مو بمالید. این خمیر هرچه بیشتر روی سر بماند رنگ بیشتری خواهد داشت و پررنگ تر می شود. اگر مقداری آب اکسیژنه به خمیر حنا اضافه کنید، مو ها را به رنگ آتشین و پرتلالو درمی آورد. رنگ قرمز حنا شاد و زنده است.

اقطی سرخ (نام گیاه) را با آب مخلوط کنید و به موهای خود بمالید.

حنا را با آب اکسیژنه به صورت متناوب بر سر بمالید تا موهای تان قرمز شود.

رنگ موی قهوه ای بلوطی

پودر حنا را با آب اکسیژنه و قهوه مخلوط کنید و به موهای خود بمالید. دو ساعت بعد رنگ را با آب ولرم شست وشو دهید.

رنگ موی طلایی

پنج قاشق غذاخوری گل بابونه و پنج قاشق غذاخوری گل ریواس را با سه لیوان آب روی حرارت ملایم بجوشانید. بعد از 20 دقیقه آن را صاف کنید و پس از خنک شدن روی موهای خود ماساژ دهید. ماساژ این عصاره بر موهای سفید و بی رنگ موجب طلایی شدن آنها می شود.

پنج قاشق غذاخوری پودر بابونه را با یک لیوان آب به مدت پنج دقیقه بجوشانید، پس از سرد شدن یک قاشق غذاخوری صابون به آن اضافه کنید به طوری که در آن حل شود. ابتدا سر را صابون زده، بدون اینکه سرتان را آبکشی کنید این مخلوط را روی سر ماساژ دهید پس از یک ساعت موها را با آب ولرم کاملا آبکشی کنید.

یک چغندر را رنده کنید و در یک فنجان آب بجوشانید و با نصف قاشق چای خوری کاتا که گیاهی هندی است مخلوط کنید. بعد از صاف کردن، آن را با یک فنجان حنا مخلوط کنید. بعد یک قاشق چای خوری پودر قهوه به آن اضافه کنید و یک شب در داخل ظرف فلزی قرار دهید. صبح نصف پیمانه کشک به آن اضافه کنید و به موهای خود بمالید و بعد از دو تا سه ساعت بشویید.

بابونه، قهوه،آبلیمو، سرکه و زعفران را به یک میزان با هم مخلوط کنید و به موهای خود بمالید و پس از دو ساعت بشویید.

رنگ موی شرابی

یک عدد چغندر متوسط را در مقداری آب بجوشانید و با شش قاشق حنا مخلوط کنید و روی موهای تان بگذارید و پس از یک ساعت بشویید.

دو قاشق غذاخوری حنا، یک قاشق غذاخوری رنگ حنا، سه قاشق غذاخوری روناس، دو قاشق غذاخوری گل ریواس را با آب لبو قرمز مخلوط کنید و روی مو ها بمالید و بعد از دو ساعت بشویید.

رنگ موی مسی

چهار قاشق غذاخوری گل ریواس، چهار قاشق غذاخوری گل بابونه، چهار قاشق غذاخوری حنا و سه لیوان آب را بجوشانید. بعد از صاف کردن مواد، موها را با آن ماساژ دهید و پس از دو ساعت بشویید.

حنا، وسمه، روناس، آب آلبالو، قهوه و پوست پیازقرمز را مخلوط کنید و به موهای خود بمالید و بعد از دو ساعت آبکشی کنید.

رنگ موی مسی تیره

یک قاشق چای خوری چای را در 200 میلی لیتر آب بجوشانید تا مقدار آن به نصف برسد سپس آن را صاف کنید تا چای از آن جدا شود. یک فنجان پودر حنا، یک قاشق چای خوری پودرانگورخشک شده، دو قاشق چای خوری روغن نارگیل(یا زیتون) و چای تزئینی را با هم مخلوط کنید و بگذارید یک شب در ظرفی آهنی بماند. صبح مقداری روغن اکالیپتوس به حنا اضافه کنید و آن را به سر خود بمالید و بعد یک یا دو ساعت آن را بشویید.

حنا و بابونه، آبلیمو و سرکه را با هم ترکیب کرده روی موهای خود بمالید.

قرمز متمایل به طلایی

برای ایجاد رنگ قرمز متمایل به طلایی، 200 گرم پودر حنا و دو پیمانه آب لیمو را در ظرف غیرفلزی مخلوط کنید. بگذارید مواد به مدت چهار تا شش ساعت بماند تا کمی غلیظ شود. بعد آن را روی سر بمالید و با پلاستیک ببندید. پس از دو تا سه ساعت، موهای خود را بشویید.

حنا، برگ و تخم چغندر وگلبرگ شقایق هم موهای شما را سرخ می کند.

رنگ موی طبیعی شرابی

300 سی سی دمکرده بابونه و یک قاشق سرکه یا آبلیمورا با  شش قاشق غذاخوری حنا مخلوط کنید و یک ساعت روی موهای خود بگذارید و سپس آبکشی کنید.

پنج قاشق غذاخوری روناس را با یک لیوان آب جوش به مدت 20 دقیقه بجوشانید، پس از سرد شدن آن را صاف کنید و نصف آن را به موهای تان بمالید، بعد نیم ساعت باقیمانده مواد را به موها زده و یک ساعت صبر کرده و بعد با آب ولرم آبکشی کنید.

شش قاشق غذاخوری حنا، آب شلغم که قبلا دم کشیده و خنک شده و دو قاشق غذاخوری قهوه و دو قاشق غذاخوری سرکه را مخلوط کنید و به مدت دو ساعت روی سر بگذارید.

برچسب

مطالب مرتبط

0 دیدگاه در خصوص “رنگهای طبیعی برای سلامت مو”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

دسته بندی