رفع گودی زیر چشم

گودی زیر چشم یکی از بیماری های رایج در جامعه امروز است. این اتفاقی نیست که بسیاری از ما به آن مبتلا شده ایم. گودی و سیاهی دور چشم معمولا سبب کم آب شدن بدن می شود. بسیاری از افراد هر روز چند فنجان قهوه، نوشیدنی های غیرالکلی یا آب میوه های بسته بندی شده می خورند، بدون اینکه بدانند هر کدام از این “نوشیدنی ها” اثری ادرارآور دارد و به شدت سبب کم آب شدن بدن می شوند. این نوشیدنی ها را با نوشیدن مقدار کمی آب ترکیب کنید، شما بدنی دارید که به آب نیاز شدیدی دارد، و خوردن این نوشیدنی ها باعث می شود که بدن به خوبی کار نکند. با افزایش جذب آب و کاهش میزان نوشیدنی های ادرارآوری که هر روز مصرف می کنید، نتایج مثبت فوری در رفع تیرگی و گودی دور چشم تضمین شده است.

با افزایش سن، بسیاری از افراد دچار گودی و سیاهی زیر چشم یا دور چشم می شود، اگر چه بسیاری از جوانان نیز به پف زیر چشم دچار می شوند. این بیماری ها باعث می شوند که فرد خسته، مریض و ناسالم به نظر برسد، حتی وقتی که سالم است. این وضعیت بر روابط میان فردی، فرصت های تجاری و عزت نفس فرد تاثیر می گذارد.

دلایل و علل گودی زیر چشم

یکی از مهم ترین علت سیاهی زیر چشم ، استرس است و همین طور فشار روانی و همچنین توارث باعث گسترش این تکه سیاه دور چشم می شوند. با این حال، گودی زیر چشم اکنون به یک دغدغه اصلی تبدیل شده و بسیاری از افراد مستعد مبتلا شدن به آن هستند. از این رو، گودی زیر چشم به شدت ناخوشی آور است و باعث می شود فرد احساس خستگی مفرط کند. باید بدانیم که با افزایش سن،گودی دور چشم ایجاد می شود.اما امروزه، به دلیل سطح استرس زیادی که بسیاری از افراد دارند، مستعد  ایجاد گودی زیر چشم خود هستند. به همین نحو، گودی زیر چشم به دلیل رژیم غذایی نامناسب، ضعف، خستگی و همچنین کم خوابی بوجود می آید.

از دیگر عوامل موثر ژنتیک است. ژنتیک، همانند افزایش سن تاثیر زیادی در ایجاد گودی زیر چشم نقش دارد. با افزایش سن، حجم بافت نرم و تراکم استخوان از بین می رود و باعث چهره ای گودافتاده می شود که موجب می شود گودی زیر چشم ایجاد شود. با این حال، وضعیت  چشم ها در صورت شما تغییری نکرده است.” قاب” دور چشم ها تغییر کرده است. علاوه براین، با از بین رفتن حجم زیر چشم ها، سیاهرگ های آن ناحیه نمایان تر می شوند و دایره های تیره ایجاد می کنند.

درمان :

1.عمل جراحی 

گودی چشم یک مشکل رایج در بین زنان و مردان است. با افزایش سن، ناحیه دور چشم گود می افتد،که باعث می شود شما خسته و پیرتر به نظر برسید. فرآیندهای جوان سازی صورت که با این مشکل سروکار دارند، به شما کمک می کنند تا جوان تر به نظر برسید و احساس بهتری نسبت به ظاهر خود داشته باشید.

برای رفع گودی زیر چشم گزینه های کمی وجود دارد. با این حال، مهم است که به دنبال یک جراح زیبایی کارآزموده و مجرب باشید که در یک اساس منظم با مشکلاتی مثل گودی زیر چشم سروکار دارد. اغلب مواقع از بین رفتن چربی میان صورت و دور پلک های بالایی و پایینی و حتی ابرو در ایجاد گودی دور چشم یا گود افتادن صورت نقش دارند. اغلب برای رفع گودی های زیر چشم را می توان از  پرکننده های مصنوعی یا حتی به شیوه بهتر با سلول های چربی خود بدن استفاده کرد. عمل جراحی پلک  پایین نیز در صورتی نیاز است که مشکل یک ناودان اشکی عمیق با یک بالشتک چربی پیش آمده در پلک پایین باشد…ساده ترین راه حل اغلب استفاده از پرکننده های مصنوعی برای پرکردن ناحیه ناودان اشکی  با محصولات اسید هیالورونیک از قبیل Restylane یا Juvederm است که گودی ها را نرم یا صاف می کنند.اگر چه نتایجی که این پرکننده ها به بار می آورند، مانند چربی طبیعی نیست، این درمان مناسب بیمارانی است که برای جراحی آماده نیستند. فرآیند درمان شامل جراحی نمی شود و پرکننده ها در ناحیه ناودان اشکی تزریق می شوند. برای حصول نتیجه عموما بین 6 تا 9 باید صبر کرد. پس از تزریق، کبودی جزئی بوجود می آید که معمولا ظرف کمتر از یک هفته از بین می رود.
با این حال، بسیاری از جراحان  اغلب برای برطرف سازی گودی زیر چشم جراحی چشم را توصیه می کنند. دکتر نیس می گوید” اغلب مواقع، جراحی به تنهایی نمی تواند مشکل را برطرف سازد، اضافه کردن چربی به پوست باعث برطرف سازی80 درصدی مشکل در بیمارانی که دیده ام، می شود. این روش به نسبت جراحی پلک کم خطرتر است. و روش انتقال چربی نتیجه طبیعی تری را بدست می آورد و پوست را جوان تر می کند.

در مواردی که پوست پلک اضافی یا بالشتگ چربی پیش آمده وجود داشته باشد، عمل جراحی پلک پایین را توصیه می کنیم. این شیوه درمان به نسبت درمان های  دیگر کمتر توصیه می شود، با این حال فرد در کمتر از یک هفته به حالت طبیعی خود بر می گردد. در صورتی که دهه ی سی، چهل یا پنجاه سالگی عمر خود هستید و می خواهید بدانید که پرکننده ها، انتقال چربی یا جراحی زیبایی پلک چگونه باعث می شوند که جوان تر به نظر برسید.

2.تزریق مواد پرکننده پوستی از قبیل Radiesseدر ناحیه “ناودان اشکی” چشم

این محصول که از ریزکره های کلسیومی کوچک معلق در ژل ساخته شده است، ناحیه گودافتاده را پر می کند و در طول زمان تولید کلاژن و بازسازی بافت را تحریک می کند. این کار حائز اهمیت است، زیرا کلاژن با افزایش عمر کاهش پیدا می کند.برطبق ادعای شرکت سازنده محصول، پیامدهای این محصول تا یک سال ادامه دارد.

بهترین عمل جراحی زیبایی برای گودی زیر چشم و پف زیر چشم جراحی زیبایی پلک ( بلفاروپلاستی) است که کشیدن پلک نیز نام دارد. من در شهرک نوزتبرو این عمل را بارها انجام داده ام. با وجود اینکه کشیدن پلک پایین باعث برطرف سازی شل شدن پوست و گودی زیر چشم ها می شود، بسیاری از بیماران ترجیح می دهند که کشیدن پلک بالا و پایین را انتخاب کنند، تا چشم های آنها بازتر شود. در اغلب بیماران ناحیه کشیده شده خیلی زود ترمیم می شود….در حین کشیدن پلک پایین جای زخم در چین و چروک پلک ها و در خط مژه مشخص نیست.چشم هایی که گودافتاده به نظر می رسند،مخصوصا برای کسانی که صورت های لاغرتری دارند. با این حال، برای کسانی که به صورت ژنتیکی مستعد داشتن چشمان گود افتاده هستند یا بافت نرم و تراکم استخوان آنها از بین رفته است، که باعث می شود چشم ها گودافتاده تر به نظر برسند، چاره ای وجود دارد.

3.درمان با مواد پرکننده

چشم های گودافتاده یا انوفتالموس در زمانی بوجود می آیند که کره چشم به صورت عمیق درکاسه چشم فرو برود. این اتفاق یا به صورت مادرزادی و ناشی از سندروم سینوسی یا اختلال  تنش زای پس از روی داد است. اصولا  تنها یک چشم دچار گود افتادگی می شود. برخی از افراد نیز تنها چشم های بیش از حد ثابت عمیقی دارند. چند درمان از طریق جراحی برای این مشکل وجود دارد که شامل قرار دادن پیوندها به صورت عمیق داخل کاسه چشم به منظور هل دادن کره چشم به سمت جلو است. می توان در مطب، در هنگامی که بیمار هشیار است از پرکننده برای بدست آوردن نتایج مشابه استفاده کرد. یک سوزن از زیر پلک به پشت کاسه چشم وارد می شود و مواد پرکننده به آرامی تزریق می شوند. مواد پرکننده کره چشم را به سمت جلو می کشد و باعث می شود که گودی زیر پلک برطرف شود….متخصصین زیبایی پوست بر این عقیده هستند که ” پرکننده های پوستی عموما در ناحیه ای در زیر دیواره پایینی چشم قرار می گیرند تا گودی زیر چشم برطرف شود. هر کدام از مواد پرکننده پوستی کارکرد متفاوتی دارند تا ظاهر مورد پسند شما بدست بیاید”. به طور کلی، آنها هر کدام ترکیبی از پرکردن ناحیه گودافتاده با یک ماده طبیعی یافته شده در بدن را عرضه می کنند و بدن را تحریک می کنند که کولاژن بیشتری تولید کند. نتایجی که بدست می آید، فوق العاده چشمگیر است….در اولین نشانه های وجود گودی، یک پرکننده از قبیل اسید هیلورونیک یا چربی می توانند به پر کردن نقاطی که در ناودان اشکی ظاهر می شوند، کمک کنند. وقتی اسیدهیدرولینیک به خوبی به بافت تزریق شد، برای پر کردن نواحی دارای مشکل زیر چشم موثرکارآمد است.

4.درمان دائمی و همیشگی

کشیدن پلک پایینی یا جراحی پلک باعث از بین رفتن پوست شل زیر چشم ها که گودی زیر چشم را بدتر کرده است، می شود و چربی را می توان برای صاف کردن پوست گودافتاده اضافه کرد. از آنجاییکه گودی در قسمت بالایی چشم نیز صورت می گیرد، جراحی پلک بالایی نیز اثرگذار است.

5.تزریق چربی

پیوند چربی ساختاری، روشی است که در آن میزان کمی چربی ( کمتر از 1 سی سی در هر زمان) به دقت به مجموعه ای از لایه های گسسته عرضه می شود تا به تدریج ساختار بافت نرم جدیدی را بسازند و گودی چشم بر طرف شود. از آنجایی که بین هر ریزپیوند یک فضا وجود دارد، رگ های خونی جدید می توانند در چربی پیوندی رشد پیدا کنند و باعث شوند که چربی به صورت همیشگی مقاومت داشته باشد. در صورتی که فرآیند رشد رگ های خونی  ( نئوواسکولارازیساسیون) اتفاق نیفتد، چربی منتقل شده یک “پیوند” درست در نظر گرفته نمی شود و صرفا یک پرکننده بافت نرم موقتی دیگر تزریق شده است که در طی چند هفته از بین می رود. پیوند چربی مستلزم آموزش تخصصی و ابزار جراحی تخصصی و همچنین شکیبایی و توجه زیاد جراح به جزئیات است. وقتی این جراحی به درستی صورت بگیرد، یک عمل زیبایی طبیعی و دائمی بدست آمده است….از آنجایی که بافت های پلک پایینی نسبتا باریک هستند، یک روش محافظه کارانه پیوند چربی در این ناحیه است. در صورتی که چربی بیش از حدی به پلک پایینی/ محل اتصال گونه تزریق شود، و بیشتر چربی باقی بماند، بیمار به شکل غیرعادی  گوشتالو می شود که باید برطرف شود. همیشه هدف اضافه کردن چربی تا زمانی است که شکل ایده ال بدست بیاید و سپس باید اجازه دهیم چربی مشکل را برطرف سازد و ببینیم که چه مقدار از چربی باقی می ماند. به دلیل متغیر بودن میزان چربی، برخی از بیماران باید یک یا حتی دو بار دیگر پیوند چربی انجام دهند تا به نقطه نهایی پیشرفت برسند.

6.بهترین ماده پرکننده برای گودی زیر چشم

گودی های گونه بالایی یا زیر چشم را می توان به طور موقت با مواد پرکننده ای از قبیل Restylane  یا   Juvederm Ultraبهبود بخشید. این مواد، پرکننده های اسید هیالورونیک غیرحیوانی هستند که باعث می شوند گودی صورت به شکل طبیعی و نرم برطرف گردد. اثرات این کار تقریبا تا شش ماه پس از اولین درمان باقی می مانند، اما پس از درمان های بعدی به مدت بیشتری دوام دارند. شکل های جدیدتر Restylane و Juvederm حاوی لیدوکائین هستند، بنابراین درمان به خوبی در مطب و بدون زمان از کارافتادگی پس از درمان، صورت می گیرد. عدم استفاده از محصولات حاوی آسپرین برای چندین روز قبل از تزریقات مفید است، و بهتر است پس از درمان روی ناحیه مورد نظر یخ قرار دهید تا کبودی را به حداقل برسانید.

7.کرم های مخصوص گودی زیر چشم

کرم چشم کارایی زیادی برای شما دارد، اما کارهایی هست که این کرم نمی تواند انجام دهد. یک کرم چشم می تواند کارهای زیر را انجام دهد:

–         رطوبت را افزایش دهد، پوست حساس زیر چشم را بهبود ببخشد و آن را تقویت کند.

–         دایره های سیاه رنگ را با روشن کننده های پوست یا موادی که رگ های خونی زیر چشم ها را تقویت می کنند، درمان کند.

–         با کاهش تورم و التهاب، مشکل پف کردگی را برطرف کند.

–         اثرات پیری را با رتینول ها/ AHA، عامل های رشد و آنتی اکسیدان ها کاهش دهد یا به تاخیر بیندازد.

در هنگام انتخاب کرم چشم به محتویات آن  توجه کنید ( آیا این مواد مشکل شما را برطرف می سازند) کرم چشم  در افزایش حجم گودی زیر چشم ، کشیدگی ابرو یا شل کردن عضلات دور چشم که باعث بوجود آمدن چین و چروک اطراف چشم ( پاکلاغی) می شود، نمی تواند نقشی داشته باشد.

برچسب

مطالب مرتبط

15 دیدگاه در خصوص “رفع گودی زیر چشم”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دسته بندی