درمان جوش های سرسیاه روی بینی

جوش سرسیاه
جوش سرسیاه

دوغ

یکی از بهترین راه‎های خانگی است که نه تنها موجب حذف جوش‎های سرسیاه می‎شود، همچنین لک‎ها را از بین می‎برد. نکته‎ مثبت آن این است که مثل آبلیمو حس سوزن ندارد. دوغ دارای اسیدلاکتیک است که این ماده برای لایه برداری شیمیایی پوست و درمان جوش سرسیاه مفید است. اسیدلاکتیک همچنین سلول‎های مرده‎ پوست را حذف می‎کند و به شما کمک می‎کند از شر جوش‎های سرسیاه خود راحت شوید.
هم می‎توان دوغ را مستقیم روی پوست قرار دهید و یا اینکه یک ماسک ترکیبی با افزودن 4 قاشق دوغ به 2 قاشق آب گوجه‎فرنگی به دست آورید، این ماسک را روی پوست قرار داده و بعد از 15 دقیقه پوست خود را بشویید.

انگور

دو حبه انگور را شسته و تمیز کرده و آنها را از وسط به دو نیم کنید، تکه های برش داده شده را به تمام سطح پوست خود بمالید. سپس برای حفظ خواص آن در منافذ پوست صورت را با آب سرد بشویید.

شیر و جوز

جوش های سرسیاه معمولا در پوست های چرب ایجاد می گردد اما نکته مثبت پوست های چرب این است که این نوع پوست  به راحتی دچار چین و چروک نمی شود این بدان معناست که در سن 50-60 سالگی شما 40 ساله به نظر می رسید. جوز به شما کمک می کند تا از چربی اضافی روی پوست رهایی یابید و پوست صاف و تمیز شود. در حالی که اسید لاکتیک موجود درشیر همه سلول های مرده را از پوست خارج می سازد ترکیب این دو، جوز و شیر همان طور که می بینید کاری بیش از بین بردن جوش های سرسیاه روی پوست انجام می دهد. این درمان خانگی را جز برنامه روزمره خود در آورید و تا هنگامی که لازم می بینید از آن پیروی نمایید.

عسل

عسل حاوی مزایای بسیاری است اما اکنون ما فقط روی مزایای عسل بر روی پوست تمرکز می کنیم. این ترکیب مورد نظر مانند ماسک های دیگر تهیه شده از عسل نیست . به هنگام استفاده از این ترکیب نیازی نیست پیش از استفاده صورت خود را مرطوب نمایید. اگر می خواهید ترکیب فوق دارای اثر بیشتری شود از عسل چسبناک تر استفاده نمایید. مقداری اندک عسل به انگشت خود بمالید و آهسته روی پوست خود درجاهایی که جوش های سرسیاه وجود دارد ماساژ دهید به این ترتیب جوش های سرسیاه و همه سلول های مرده به عسل می چسبد. چند دقیقه این عمل را انجام دهید و پس از آن صورت خود را با آب بشویید.

سفیده تخم مرغ

برخی افراد بوی تخم مرغ را بر روی صورت دوست ندارند اما اگر این موضوع برای شما اهمیتی ندارد پس معطل نکنید. پیش از استفاده از آن صورت خود را بشویید و سپس با حوله تمیز خشک کنید. سفیده تخم مرغ را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید خشک شود. این امر حدود 15 دقیقه به طول می انجامد سپس صورت خود را بشویید.

گل رس آرایشی و سرکه

احتیاجی نیست محصولات گران قیمت آرایشی را تهیه کنید فقط استفاده از گل رس و سرکه کافی است. گل رس گیاهی است که در عطاری ها یافت می شود. طرز تهیه: در کاسه ای کوچک یک قاشق غذاخوری گل رس و یک قاشق غذاخوری سرکه را با هم ترکیب کنید.این ماسک را بر روی جوش های سر سیاه خود استفاده نمایید و اجازه دهید حدود بیست دقیقه روی پوست باقی بماند تاخشک شود سپس آن را با آب بشویید.

 

برچسب

مطالب مرتبط

0 دیدگاه در خصوص “درمان جوش های سرسیاه روی بینی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 3 =

دسته بندی